Marką sukcesu być – czyli jak budować markę małego lub średniego przedsiębiorstwa

Marka to magazyn zaufania, który nabiera coraz większego znaczenia w miarę mnożenia możliwości dokonywania wyboru. Ludzie chcą upraszczać sobie życie.(Niall FitzGerald)
Budowanie marki to długofalowy proces, który w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu rynkowym staje się znacznie trudniejszy. Tym samym wzrasta także jego znaczenie w odniesieniu do MAREK LOKALNYCH, które aby przetrwać muszą myśleć globalnie. Przejawia się to koniecznością budowania koncepcji rozwoju nie tylko w oparciu o marketing bezpośredni, ale także o niekonwencjonalne działania aktywizujące sprzedaż, regularne aktywności public relations czy też eventy tematyczne i branżowe.

Od kilku lat moje zainteresowania w zakresie brandingu dotyczą przede wszystkim małych i średnich przedsiębiorstw, które poprzez swój ogromny potencjał do rozwoju umożliwiają kreację i realizację działań budowania marki w sposób systematyczny i efektywny. Dzieje się tak dlatego, że właściciele są otwarci na rozwój, dobór niekonwencjonalnych, ale i ściśle spersonalizowanych metod promocji i sprzedaży. Mimo, iż ostrożniej dobierają proponowane narzędzia marketingu, są jednocześnie zdecydowanie bardziej skłonni do inwestowania środków pozyskanych z sukcesów wynikających z ich wykorzystania. Współpracując z Klientami reprezentującymi różne branże (optyk, dentysta, salon kosmetyczny, warsztat samochodowy, galerie handlowe, firma sprzątająca, restauracje, cukiernie, przedszkola, hotele, firmy handlowe i inne) zawsze pierwszym krokiem przy rozpoczynaniu wspólnych działań rozwoju ich marek było określenie mierzalnego i realnego PLANU DZIAŁANIA, CELÓW jakie firma pragnie osiągnąć w wyniku realizacji tej strategii oraz TARGETU do którego kieruje ofertę.

Kolejnym, ustalenie narzędzi , metod realizacji ustalonego planu oraz co najważniejsze LUDZI odpowiedzialnych za jego powodzenie.

Finalnie jego systematyczna realizacja i kontrola efektów. Niby takie oczywiste, ale wiele właścicieli firm z sektora MŚP poprzez fakt, iż są SERCEM I MÓZGIEM swojej firmy nie ma czasu na kompleksowe i efektywne ZARZĄDZANIE firmą. Nie zdając sobie sprawy z tego, iż uporządkowanie, aktualizacja i monitorowanie ustalonej strategii może wpłynąć jedynie korzystnie na dalszy rozwój biznesu. Jako sprzedawca z „natury”, a marketingowiec z „powołania” nie umiem przejść obok firmy, która mając ogromny potencjał nie wykorzystuje go efektywnie. Nie znaczy to, że nie potrafi.

Jeśli tylko widzę, że właściciel jest otwarty na sugestie i uwagi profesjonalisty i chce działać nie waham się ani chwili. Przecież Jego wiedza praktyczna w zakresie oferowanego produktu/usługi, cały potencjał jaki posiada firma orz moja kreatywność i zaangażowanie to dobra droga do zostania MARKĄ SUKCESU – czyli firmą, która działała, działa i będzie działać bo ma po prostu PLAN NA SIEBIE.

Zachęcam się wszystkich Państwa, przedsiębiorców do „biznesowego rachunku sumienia” i DZIAŁANIA bo naprawdę WARTO. Tych Państwa, którzy pragną porozmawiać o perspektywie rozwoju własnego biznesu zapraszam do kreatywnej współpracy.

Agnieszka Śliwka

Właściciel Studio Marki Brandsoul

Error: Specified module position doesn't exist or is blank!
Error: Specified module position doesn't exist or is blank!
Error: Specified module position doesn't exist or is blank!

 

 

STUDIO MARKI BRANDSOUL

UMÓW SIĘ NA SPOTKANIE!
kom. +48 668 130 202

INFO@BRANDSOUL.PL

Dane firmy:
Studio Marki Brandsoul Sp. z o.o.
Ul. Warszawska 39/41, pok. 18, piętro 1, Poznań